16 Eylül 2010 Perşembe

Formik asit kullanım aparatları

Arıcılıkta varroa mücadelesi için formik asit kullanımı.
Formik asit sehpası::))
Bir kaç gündür Mehmet Yüksel'in yayınladıgı son asit aparat resiminin alternatiflerini aramaya başladım.
Tabi resim yanınlanmadan önce bizimle paylaşılmıştı.
Kafamda tasarladım, hacının hurdaların içinde bulduğum tel kısa olsada ekleyerek sehpayı yaptım.
Alın size formik asit şişe sehpası.
Metro kovanlardan birine damlalıklı şişeyle formik asit uyguladım.
Aparatın yapımı 1 dakikanızı almaz, zaten şişe devrilmesin yeter.
İlk resimle bu resim arasında geçen süre 30 dakika. Yarım saatte asidin kartona emilişi bu kadar.

Bir yerden 100 tane delinmiş takoz geldi.
Denemesini yaptım, yukardakiyle bunun bir farkı yok,ikiside şişeyi tutacak.
Bu aparatlar bir çok kişinin başka şeyler düşünmesine neden olacaktır.
Allah razı olsun, nerden nereye geldik be.
Şu an itibari ile formik konusundaki deneme uygulamalarımızda bir sakatlık çıkmadı.
Ormandaki uygulamada bir kovan dışarı çıktı, kovanı açıp baktım şişe devrilince tüm asit anında boşalmıştı, kovan altı elek teliydi, ben arılıktan ayrılmadan arılar tekrar içeri girmişlerdi.
Kesinlikle şişe ile asit verirken peçete ve kagıt havlu veya bez kullanılmasın. Bu bahsedilen malzemeler acayip asit çekip kısa sürede çok buharlartırma yapıyor.
Zaten adamlar yıllardır çanta kartonu kullanıyor.
Bizde aynısını kullanmaz isek sorun çıkacagı kaçınılmaz diyorum.
Formik asit konusundaki denemeleeri yapar iken olumsuzluk varsa bunu paylaşalım kimse zarar görmesin istedik.
Muhteşem abi ve ben gerekli denemeleri yapıp bunun tüm detaylarını paylaştık.
Kurallara uyuldugunda sorun yok, kurallara uymaz iseniz, hız felakettir örnegi virajı alamayıp yoldan uçarsınız.

Yeni takozlarımız, yapan kişi yetermi dedi, madem soruyon yap bir 50 tane daha be yaw::))
Bu yaştan sonra telmi bükeyim::)))

3 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

"fortmik":/)

alicik dedi ki...

Muhteşem abi iyiki hayatımızda bir haft hatası yaptık::))

Korkma bu yeni bir ürün degil, orjinal formik asittir::)))

Unknown dedi ki...

abi gerçekten güzel bir buluş bakır tel ile ama şişenin tam düzgün durması şart,şişe yan durursada çok asit akabiliyor,selamlar.