21 Eylül 2010 Salı

ARICILIK SEZONU DEGİL, HAMSİ SEZONU BAŞLADI::))

Salı günleri Saim Gürel Gebze'ye servis yapar.
Telefon çaldı yemek saatine az kalmış abi nerdesin diyor. Dedim işyerindeyim sen nerdesin, taa pendikteymiş.
Hamsi sezonu açıldımı? soruya bak::))
Açılmadıysa bile açarız.
Yetişebilirsem seni alamam ben gelmez isem hamsileri sipariş ver dedi.
Saim gelmeden mesayi saati bitti, ben hışırın mekana gidip hamsileri söyledim.
Saim beyde balıkların masaya gelemesini bekler gibi içeri girdi.
Hemen sezon açılış fotosunu alıyoruz.
Yemek bitti çay içilecek diye bekliyorum abi benim takozlar hazırmı? sorusu.
Dedim hazır gel arılıktan alıp çıkalım.
Takoz bolya, ne kadar alıyım diyor. Yav harmana yanaşmışın ne kadar lazımsa doldur işte::))
Bu arada, AliOsman Çalık abimiz formik asit pedi hazırlarken elinde yeni aldıgı enjektör patlıyor. Asit yüzüne ve gözüne geliyor. Çok şükür görmesine engel olmayacak ama 10 gün gözleri yanan yerleri onarabilmek için kapalı kalması gerekiyormuş.
Kendisiyle görüştüm, olacak iş degil diyor ve enjektörü yeni aldımdı dedi.
Asitlerin şakası yok. Gerçi hayatta çogu şeyin şakası yoktur. Kazalar gerekli önlem ve dikkat olmadıgında ortaya çıkar.
Bir çok kişi suçlu olarak asidi bulabilir.
Burada suçlu asit degil önlem alınmamasıdır.
Benim gözlüğüm oldugu halde hiç kullanmadım, bundan sonra gözlüksüz bu asiti açıp dolum yapmayacağım, eldivende ince filan degil bulaşık eldiveni olacak.
Ben son uygulamada ormanda ince eldiven kullandım çok nazik oluyor ve hemen parçalanıyor. Hiç bir yerimde soyulmadı.
Ama üç çift eldiven parçalandıkça yeniledimdi.
Bu gün Mehmet Yüksel ile görüşürken Mehmet diyorki abi hep uyardık ama kimse bildiğinden şaşmıyor.
Devamında dediki kişi elini tornaya kaptırırsa suçlu tornamı? yada marangoz elini planyaya kaptırısa suç kimin?.
Evet bundan sonrası aman istediğiniz gibi kullanın denilsede gerekli güvenlik önlemleri kesinlikle alınacaktır.
İki sene öncesi hatırlarsanız Zafer anlayışlı abimiz invert yapar iken ölçüleri karıştırıp şekeri yakmıştı.
Zafer abide bu olumsuzlugu paylaşınca ne kıyametler kopmuştu.
Şimdilerde hiç invert şurup yakan kaldımı?
Eskiler bunun için derki, bir musibet bin nasihattan iyidir diye.
Bazı musibetler bir çok kişinin çalışırken ilham kaynagı olur.
İster istemez olumsuzluklardan payınıza düşeni alırsınız.
Biz paylaşımlarımızı kitap okuyarak degil, yaşamış olduğumuz olumsuzluklarıda paylaşmaktan yana olduk ki bu durumlar bir daha yaşanmasın diye.
İşin en ilgin yanı ise formik asitle ped yaparken bu kaza olmuş, ya damlalıklı şişeye dolduruken olsaydı???
dimi???

1 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Yiyin bakalım yiyin bizde geliriz elbet oralara:/()