11 Nisan 2010 Pazar

JANTER YADA JENTER EKİPMANI

Bu nedir ki?

1

Öncelikle Ali Şekerli abime teşekür ediyorum. Bu malzemeyi Edirne gezimizde bize bal kaşıgı hediye etmişti. Bunları nerden aldın dediğimde kendim yaptım demesi bana yetti.




Daha küçük parçalar istedim yaparım ama ufak parçayı işlemek zor ve zahmetli demişti.

Aradan iki ay geçti ama istediğim malzeme cuma günü kargoyla geldi.




Orjinl janter ekipmanlarını tutmaz, orjinal jenter malzemeleri bunlardan daha pratik.

Fakat şu an itibari ile acayip işime yaradılar.

Ali Şekerli abime sonsuz teşekürler ediyorum.2


Bizim insanımız çok garip bir ara bu malzemelerle bile dalğa geçilmişti.

Birisi bir yerlere yazılar yazmış, ben janteri kesfetmişim diye, ben mısır sapından yola çıkarak geldiğim nokta şimdi şu an burası.

Beni eleştirenlerin neler ürettikleri, yada neleri geliştirdikleri sorusu boş olarak durmakta. Bir fikri ortaya atmak bile bazen büyük yeniliktir.

Memeleri baştan delikli bir tahttaya dizmeyi düşündüm.
Bu delik işleri belkide en az iki saatimi yedi. Cumartesi ne yaptımsa olmadı. Çeşit çeşit iş yapıyorum deldiğim çıtaları uçlar hep parçalıyordu.
En son 3 cm ye 10 ce genişliğinde tahtaları delip sonra boylamasını ve inceltmesini yaptım.

Daha sonra arılığa geçip mum eritip elimdeki janter çanaklarını yeni gelen meme tutucularına yapıştırdım. 3


4

Memelerin çapı 2 cm. 1.8 cm delikler deldik, sanki sorun olacak gibi. Memeler şişirildiğinde yada üzerine mum örülürse o deliktten memeler çıkmaya bilir.

Bu sistemde ilk etapta dün 28 tarnfer yaptım bakalım sonuç ne olacak.

İş işten geçtikten sonra jeton düştü, keşke delikleri büyük delip melerin üstünden birer delik delip karşıdan karşıya çivi ğeçirseydim, memeler istediği kadar şişkinde olsa sorunsuz üstten alınırdı.



İkinci denemeyi çıtaya daha degişik bir sitem kullandım. Memelrin arkası zaten en az 1-2 cm delik tornaya bağlarken delinmiş. Deliklerin içine mum doldurup çivilere tutturdum sanki zayıf gibi oldu. Bu seferde nasılsa erimiş mum önümüzde durup duruyor, memelerin çiviye girecek yerini muma batırıpmum soguyup donmadan çiviye takıp bastırdım. Bu sanki daha kullanışlı olacak.


5

28 traferde bu çıtaya yaptım.

Hiç yorum yok: